Breaking News

ប្រធានអត្ថាធិប្បាយពន្យល់



គម្រោង
១. សេចក្ដីផ្ដើម
-         លំនាំបញ្ហា
·         និយាយគំនិតទូទៅទាំក់ទងនឹងប្រធាន មិនវែងពេក មិនខ្លីពេក។
-         ចំណូលបញ្ហា
·         លើកទស្សនៈរបស់ប្រធានយកមកបង្ហាញ។
                  -អាស្រ័យហេតុដូចនេះទើបមានមតិមួយបានពោលថា​​..........
                -ដូចនេះទើបមានសុភាសិតមួយបានលើកឡើងថា..........
-         ចំណោទបញ្ហា
·         ចោទសួរទៅលើប្រធាន(បែបប្រធានពន្យល់)
                -តើ..........មានខ្លឹមសារយ៉ាងណា?
                -តើ..........មានខ្លឹមសារដូចម្ដេច?
                -តើ..........មានអត្ថន័យដូចម្ដេច?
                -តើ..........បង្កប់នូវតម្លៃអប់រំយ៉ាងណាខ្លះ?
                -តើ..........បង្កប់អត្ថន័យដូចម្ដេច?
២. តួសេចក្ដី
-         ឃ្លាភ្ជាប់សេចក្ដី
                -ដើម្បីបកស្រាយពន្យល់នូវមតិរបស់ប្រធានខាងលើឱ្យបានក្បោះក្បាយ ជាបឋមយើងគប្បីយល់នូវពាក្យ..........ជាមុនសិន។
                -ដើម្បីជាជំនួយដល់ការដោះស្រាយបញ្ហាខាងលើឱ្យបានអស់សេចក្ដី ជាដំបូងយើងគប្បីស្គាល់ពាក្យគន្លឹះមួយចំនួនសិន។
                -មុននឹងអត្ថាធិប្បាយពំនោលខាងលើឱ្យបានស៊ីជម្រៅ យើងគប្បីយល់នូវឃ្លា..........ជាមុនសិន។
                -ដើម្បីជាប្រទីបក្នុងការពន្យល់ន័យប្រធានឱ្យបានស៊ីជម្រៅនិងគ្រប់ជ្រុងជ្រោយ ជាបឋមយើងគប្បីយល់នូវពាក្យ..........ជាមុនសិន។
-         ពន្យល់ពាក្យ
         ​​​​​​​            -ពាក្យពិបាក ឬពាក្យគន្លឹះរបស់ប្រធាន(មិនប្រើថ្នាក់ពាក្យ)
                -.ស្រលាញ់មានន័យថា គាប់ចិត្ត ពេញចិត្តឬជាប់ចិត្ត។
-         ពន្យល់ន័យប្រធាន
                -ប្រធាននេះចង់និយាយថា.........។
                -ប្រធាននេះចង់ឱ្យយើងបកស្រាយអំពី.........។
-         បកស្រាយប្រធាន
·         បើកគំនិតឱ្យទូលាយ បកស្រាយប្រធានឱ្យបានគ្រប់ជ្រុងជ្រោយ និងអស់សេចក្ដី។
         ​​​​​​​           -យោងតាមន័យសេចក្ដីខាងលើយើងអាចនិយាយបានថា.........។
·         ផ្ដល់ឧទាហរណ៍ឱ្យស៊ីនឹងប្រធាន(ក្នុងអក្សរសិល្ប៍)
         ​​​​​​​           -យ៉ាងណាមិញក្នុងអក្សរសិល្ប៍ខ្មែរអ្នកនិពន្ធបានលើកយកខ្លឹមសារសំខាន់ៗមកឱ្យតួអង្គនីមួយៗអនុវត្តន៍។
-         សរុបសេចក្ដី
·         សរុបខ្លឹមសារដែលបានបកស្រាយខាងលើឱ្យសមល្មមដោយ ច្បិចយកតែគំនិតសំខាន់ៗតាមលំដាប់លំដោយ ហើយវាយតម្លៃតាមមតិរបស់អ្នកតែង។
         ​​​​​​​           -រួមមកយើងអាចនិយាយបានថា..........។
៣. សេចក្ដីបញ្ចប់
-         វាយតម្លៃប្រធាន
·         គឺជាចម្លើយនឹងចំណោទបញ្ហា ពោលគឺតម្លៃនៃការអប់រំសីលធម៌ឬវប្បធម៌។
         ​​​​​​​          -យោងតាមការបកស្រាយរួចមកហើយ យើងអាចសន្និដ្ឋានបានថាមតិរបស់ប្រធានពិតជាត្រឹមត្រូវ........។
-         មតិផ្ទាល់ខ្លួន
·         បង្ហាញគំនិតរបស់អ្នលតែង ផ្សារភ្ជាប់ក្នុងជីវភាពសង្គមជាក់ស្ដែង។
         ​​​​​​​          -ដូចនេះក្នុងនាមពគយើងជាសិស្សានុសិស្ស..........។

No comments